تلفن تماس : 05135411722      09157607106      09151150958  telegram6

موادی که چربی سوزی بدن را افزایش می دهد

مکمل‌های چربی سوزی در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده‌اند. صنعت مکمل‌های غذایی می‌تواند بسیار غیرقابل‌اعتماد و گران باشد. یک‌راه ارزان برای واردکردن چربی سوزها به سیستم خود از طریق غذاهای واقعی است. در این روش شما لازم نیست بیش‌ازحد توان خود هزینه کنید و همچنین می‌دانید که دقیقاً چه چیزی به بدن خود وارد می‌کنید. در اینجا 5 ماده چربی سوز که شما باید به رژیم غذایی خود اضافه کنید آورده شده است.
 

کافئین

بسیاری از مردم کافئین موردنیاز خود را توسط یک فنجان (یا هفت فنجان!)  قهوه در صبح به دست می‌آورند. کافئین در چای سبز و دیگر انواع چای هم یافت می‌شود. درهرصورت، هر دو راه، روش‌های بسیار خوبی برای به راه انداختن سوخت‌وساز بدن هستند. همچنین نیازی به ذکر این مسئله نیست که کافئین انرژی لازم برای رسیدن به ورزشگاه و یا هر جای دیگری که می‌خواهید ورزش کنید را به شما می‌دهد. همچنین مطالعات نشان داده‌اند که افرادی که قبل از ورزش کافئین مصرف کرده‌اند خیلی بهتر از افرادی که کافئین دریافت نکرده‌اند، چربی می‌سوزانند؛ یعنی کافئین می‌تواند به بدن شما کمک کند که از چربی به‌عنوان منبع انرژی قبل از ذخایر گلیکوژن موجود در ماهیچه‌های خود استفاده کند. مراقب باشید، زیرا کافئین باعث می‌شود که بدن شما مایعات و ترشحات بیشتری دفع کند، بنابراین لازم است که به بدن خود به‌خوبی آب‌رسانی کنید. همچنین اگر شما بیش‌ازحد کافئین مصرف کنید، این ماده می‌تواند شما را وحشت‌زده و عصبی و تنبل کرده و حتی مانع از ادامه ورزش‌های شما شود.

فیبر

فیبر در بسیاری از غذاهای گیاهی مختلف ازجمله میوه‌ها و سبزی‌ها و غلات یافت می‌شود. هیچ فیبری در گوشت وجود ندارد. به‌طور متوسط مردم ایالات‌متحده آمریکا در حدود 12 گرم فیبر در روز مصرف می‌کنند اما مصرف 20-35 گرم فیبر توصیه می‌شود. غذاهای غنی از فیبر به شما کمک می‌کنند که احساس سیری بیشتری در یک مدت‌زمان طولانی‌تر داشته باشید، به‌طوری‌که شما به‌احتمال‌زیاد به میان وعده‌های بد نیازی نخواهید داشت. همچنین فیبر، بدن شما را مجبور به دفع سریع‌تر مواد زائد از روده‌تان می‌کند، به همین دلیل بدن شما زمان کمتری برای هضم کالری و چربی‌های ناخواسته خواهد داشت. فیبر همچنین می‌تواند به کنترل قند خون، انسولین و سطح کلسترول کمک کند. بهترین راه برای گرفتن فیبر از طریق مواد غذایی واقعی است. مکمل‌های غذایی فیبری به‌اندازه فیبر غذایی مؤثر نیستند. زمانی که دریافت فیبر غذایی روزانه خود را افزایش می‌دهید، مراقب باشید. مصرف آن را کم‌کم شروع کنید تا به معده و روده‌تان اجازه دهید تا به آن عادت کند. اگر شما خیلی سریع شروع به خوردن فیبر کنید، این می‌تواند باعث درد شکم، نفخ، و گاز شود.

گریپ‌فروت، دارچین، و فلفل هندی

گریپ‌فروت، دارچین، و فلفل هندی همگی دارای یک ماده هستند که می‌تواند آن‌ها را در دسته مدیران انسولین قرار دهد. نشان داده‌شده است که آن‌ها با افزایش متابولیسم گلوکز باعث کاهش سطح انسولین و قند خون در بدن می‌شوند. ازآنجاکه این مواد غذایی دارای خواصی هستند که مانند انسولین عمل می‌کند، بدن انسولین را کمتر تولید می‌کند و حساسیت بالاتری پیدا می‌کند. این مهم است که حساسیت بالای انسولین در بدن حفظ شود تا سوخت‌وساز قند خون به‌طور مؤثرتری انجام شود. قند خون اضافی که برای تولید انرژی استفاده نمی‌شود به‌عنوان چربی در بدن ذخیره می‌شود. غذاهای مدیریت کننده انسولین به بدن در پیشگیری از دیابت کمک می‌کنند که سوء مدیریت جدی انسولین در بدن شماست. بیماران دیابتی دارای سطح بالای انسولین و قند خون هستند. دیابت و چربی بیش‌ازحد بدن، معمولاً در کنار هم وجود دارند. مطالعات نشان داده است که این مواد غذایی به از دست دادن چربی و کاهش سطح انسولین کمک می‌کنند که می‌تواند از مشکلات جدی سلامتی جلوگیری کند؛ و حرف نهایی این است ... مصرف گریپ‌فروت، فلفل هندی و دارچین، یک‌راه بسیار آسان و ارزان برای اضافه کردن چربی سوزهای طبیعی به رژیم غذایی شما است.

 
آنتی‌اکسیدان‌ها

آنتی‌اکسیدان‌ها به حفظ سلامت سلول‌ها و جلوگیری از زوال آن‌ها کمک می‌کنند. آن‌ها همچنین با رادیکال‌های آزاد و دیگر مواد شیمیایی ناسالم در بدن مبارزه کنند. سلول‌های چربی به علت ذخیره‌سازی سموم و مواد شیمیایی که ما مصرف می‌کنیم بدنام هستند. اگر شما به‌اندازه کافی آنتی‌اکسیدان برای از بین بردن سموم در بدن نداشته باشید، بدن ممکن است به‌عنوان یک اقدام محافظتی شروع به ذخیره کردن چربی‌ کند. اگر در از دست دادن چربی خود با شکست مواجه شده‌اید، ممکن است به این دلیل باشد. برخی از غذاهای محبوبی که آنتی‌اکسیدان بالایی دارند، شکلات تلخ و میوه‌هایی مانند زغال‌اخته هستند.

 
نشاسته

نشاسته مقاوم در بسیاری از دانه‌های مختلف مانند نخود، عدس، لوبیای مرمری، لوبیای کره‌ای و غیره یافت می‌شود. آن‌ها در روده بزرگ هضم می‌شوند و نه در روده کوچک. مطالعات مشخص کرده‌اند که با جایگزین کردن بخشی از مصرف کربوهیدرات خود با غذاهای حاوی نشاسته مقاوم، سوزاندن چربی برای شما بسیار آسان‌تر می‌شود. ازآنجاکه این نشاسته به روش معمولی و همیشگی هضم نمی‌شود، بدن را مجبور می‌کند که به‌عنوان منبع اصلی انرژی، چربی‌ها را بسوزاند. مصرف حتی یک وعده‌غذایی با نشاسته مقاوم می‌تواند اثر مثبتی بر کاهش چربی داشته باشد اگر شما نمی‌خواهید یک کامیون پول در فروشگاه مکمل‌های غذایی برای چربی سوزها خرج کنید، تأثیر مشابهی را از طریق وعده‌های غذایی روزانه خود به دست آورید.

دیگ بخار